Allegro od dłuższego czasu wprowadza wiele zmian, które zdecydowanie wpływają na Twoją sprzedaż w serwisie, a dokładniej – na kalkulację jej opłacalności.
Kolejne zmiany wysokości prowizji, dodatkowe prowizje od wyróżnień, płatne tagi etc. potrafią z dnia na dzień zmienić dochodową ofertę w niechciany koszt.
Najgorszy możliwy scenariusz, to taki, w którym nie jesteś świadomy zmiany stawek, a poniesione straty odnotowujesz dopiero po czasie. Bądź na bieżąco i przygotuj się na kolejną aktualizację stawek, już od 2 kwietnia 2020.
Zmiana podstawy naliczania prowizji dotyczy wszystkich innych transakcji niż tych z dostawą Allegro Smart, bądź dostawą za 0 złotych.
Zmiany prowizji w praktyce – przykład
Najtrudniejszym zadaniem będzie wyliczenie kosztu dodatkowej prowizji od kosztu transportu jeśli sprzedajesz w swoje towary w kilku kategoriach, o zróżnicowanym poziomie prowizji. W takim wypadku koszt prowizji rozłoży się na ilość przedmiotów z danej kategorii. Dla zobrazowania posłużmy się przykładem:
Sprzedałeś w ramach jednej transakcji jeden przedmiot o wartości 100 zł z kategorii: Meble ogrodowe – Krzesła objętej prowizją 9% oraz jeden o wartości 1000 zł z kategorii: Elektronika – Komputery – Laptopy objętej prowizją 2%.
Kupujący wybrał formę dostawy o wartości 10 zł. Koszt rozłoży się na dwa zakupione produkty i zapłacisz prowizję 9% od wartości 105 zł (9,45 zł) oraz 2% od wartości 1005 zł (20,10 zł).
Pamiętaj, że jeśli w ofercie masz ustawioną darmową dostawę lub też dostawę SMART, Allegro nie doliczy dodatkowej prowizji!
Kogo najbardziej dotkną zmiany?
Powyższa zmiana będzie miała największy wpływ na sprzedających produkty o niższej wartości, przy których dodatkowa prowizja 1,17 zł (9% od dostawy o wartości 13 zł) będzie miała bardzo duże przełożenie na profitowość oferty/sprzedaży.
Bądź rozsądny i dobrze kalkuluj opłacalność oferty!